SIAPA YANG DINAMAKAN SAHABAT ?

26 July


okay, 
betul kan urat urat tua FIKA 
akibat terlalu lama mengumpul koleksi mimpi mimpi indah
 dari pukul 1petang hingga 5.40petang tadi.
 bangun saja, terus bergegas ke toilet berdekatan untuk menyegarkan diri 
and bersiap2 beli makanan untuk berbuka 
MANU nasiAYAM+ airMANGGA 
alahmdulilla KENYANG juga
walaupun sebenarNYA ta habis pun 

tapi, entry kali ini bukan lah semata mata untuk cerita mengenai 
" lamaNYA aku tido atau o0o0 nsiAYAm KU yang ta habis ".
 tak. tuntas sekali tekaan korang. 
Assalamualaikum.
pembuka kata

*   Aku tulis semua ni, bukan bermakna aku tak pernah buat camni.
 Pernah je dan serik. Terkena, 
aku dah apologize kat orang yang berkenaan. 
Nak maafkan atau tak, terpulang pada masing2. 
InsyaAllah, aku akan cuba try test (hahah)
 untuk tidak berbuat sedemikian lagi, may Allah help :)   *

Ada untung jugak bila hang out dengan ramai orang,
mesti pikir bukan2 pasal aku kan
WHATEVER
tapi !
 maksud aku tak stick to orang yang sama.
 Sebabnya, aku dapat taw cerita yang aku taktaw
 di belakang aku pasal aku, 
pasal orang lain lantak la kan, ahah.

Memang fakta pon,
 mulut manusia tak boleh nak tutup and tak kisah apa pon kita buat, 
confirm ada mulut yang cakap pasal kita. 
Tapi sampai tahap memandai buat assumption pasal aku,
 padahal dia tak kenal aku dengan sebenar-benarnya,
 memang agak menguji kesabaran aku.

Nak tegur aku, sila kan. 
Aku pernah je kena brainwash dengan sorang senior yang anggap aku macam adik.
 Dia ada cakap, 
"Ko tolong dorang sampai nyusahkan diri kau, tapi dorang ada do the same for you?" 
 Ramai kata aku ni baik sangat sampai orang pijak kepala. 
Actually, ada je benda yang aku terasa tapi aku jenis buat bodoh. 
Kalau tak, memanjang dah aku emosi, hahah.
 Nak dendam and panjangkan citer watpe jugak la kan?

Bagi yang dah tegur aku, 
terima kasih sebab sudi tegur and maaf sebab aku berdegil dengan perangai aku ni.
 Korang give up menegur, takpe, sebab semuanya dari aku jugak pon. Hahah.
 Aku taw korang care. 
Cakap pasal care, cara aku dan cara korang care berbeza,
 so I shouldn't expect anything, right?
 Eheh. Tak lupa,care dan prihatin adalah dua benda yang berbeza.

In addition, aku ada baca status fb member aku tadi, 
"Seorang sahabat yang baik tidak akan membiarkan sahabatnya yang lain terpesong
 dari jalan yang sepatutnya, 
malah dia akan cuba menariknya kembali ke jalanNya
" dan "
Kawan sejati ialah orang yang mencintaimu 
meskipun telah mengenalmu dengan sebenar-benarnya iaitu baik dan burukmu"
(sekadar renungan).
 Bukan nak mencarik member yang perfect 
sebab aku kawan je dengan semua orang, 
so kalau nampak aku kejap lepak dengan orang tu, 
kejap lagi lepak dengan orang ni,
 itulah aku, tak reti nak duduk diam, hahah.

Bagi aku, nak cakap belakang pasal aku, sila kan. 
Aku tak kisah. Aku izinkan.
 Tapi jangan sampai fitnah dan tokok tambah citer sudeyh. Okay?

MAMA kata, 
"Nak taw sape kawan yang sebenarnya, tengok time kita susah. Sape yang ada bila kita dalam kesusahan, itulah kawan yang sebenar-benarnya"
Guess what? Kbai




with my BESTFRIEND
dya juga separuh dari kehidupan even gadoh sekali pon 
marah aku kat dia aku ta le tipu aku sayang dia
I LOVE U FRIEND *^_^*

You Might Also Like

0 komen budak comel

Like us on Facebook