BERCINTA DENGAN KAWAN BAIK ♥♡♥

27 October


Assalamualaikum ^ ^
selamat malam, sebelum menutup mata. 
aku terdetik hati untuk menaip satu entry berjudul di atas.
 Bercinta dengan kawan baik? 
best ke? belum cuba belum tau, hahah
aku dah try anda bagai mana?? hahaha
sorry ! back to the topic. 
so kat sini, base on my opinion. 
rasa nye tak salah bila bercinta dengan kawan baik sendiri.
 dan sebenarnya  juga ex kawan baik aku
mula nya kami cuma kawan baik sebab dye couple dengan kawan ak
 tapi entah macam mana lah
kami boleh sampai ke tahap ni.
tapiii
 kalau hati dah suka. dah sayang. ape ade hal kan? 
hoho. -______-"
  try tanye kawan baik merangkap buah hati saye si fahmie tue, 
then dia cakap ape.. saya tak kisah awak tapi awak tu mcm mana ok ke
dengan kawan awak nanti
duduk serumah pulak
( lebih kurang lah ayat dia mcm ni )
aku trfikir and terdiam jup
tapii sebelum ni kalau nak tau
 kawan aku tu dah berapa kali suruh  aku couple dengan ex dia
sebab kata nya dia percaya ex dya boleh jaga aku dengan baik
tapi masa tu aku tak terlintas pun nak buat apa yang dia kata tu
cuma entah la soal hati kan
ta boleh nak elak


urmmmm
sekarang ni just nak tau je
boleh ke bercinte dengan kawan baik sendiri punya ex?
dan jawapan kepada soalan aku sendiri di atas adalah boleh KOT!
hahahaha KOT tu yang ta le belah huhuhu

tapi depends on kepada situation lah juga kan . 
kalau masing-masing single,
 it shouldnt be a problem.
base on my experience 
bercinte dengan kawan baik dan juga ex kawan aku ni
  encik MUHAMMAD FAHMIE ada indah dan hodohnya. 
ada baik dan buruknya dan ada manis dan pahitnya.
aku pun bukan kenal dye dua tiga hari  dah lama so no hal lah kan
kejap aku-kau, anja-sayang, awak-saya, i-u
dahh menjadi kebiasan dahh
hahahahah~

Actually..

same je, takde beza nye pun sebenarnya bercinte dengan kawan baik ke, 
kawan punya ex ke,
 dengan musuh ke, erk! 
tak mungkin bercinte dengan musuh kan?
 no no no! jangan sangke takde tau,
 ade je orang bercinte dengan musuh die sendiri. 
 sebab tue pepatah ade mengatakan

SAYANG DAN BENCI BIARLAH BERPADA-PADA.
gaduh manja lah katakan
hahahahha~

Mama selalu cakap, lelaki dengan perempuan mane boleh jadi kawan baik. 
nanti mesti salah sorang ade simpan perasaan. 
Yes ! betul tue mama.. kita sokong mama 101%.. hukhuk! 
terbukti dengan bukti yang kukuh.
kalau dulu, akulah manusia paling anti dengan kawan baik kita lepas tu
 yang ade feeling-feeling gitu kann.. 
sanggup tak bertegur sebab kawan baik kita tue suke kat bekas kita.. haha! 
sekarang.. dayummm...malu je!-____-"
aku yang buat
adoiiiii terkena batang idong sendiri kot

KELEBIHAN MENCINTAI KAWAN BAIK KITA

1) BERKONGSI RAHSIA DAN RASA
serius!..bila kita rapat dan declare as a best friends...bermakna kita rasa selesa dengan dia..bila dah rasa selesa..semua kita akan cerita..termasuk la perasaan kita...kira semua akan dikongsikan dengan sahabat baik kita tu..kalau time tue kite ade bf/gf pulak, mesti sikit-sikit ngadu, dan tak secara langsung. dia tahu lah kite punye sikap macamane.bila dah tau, die akan cuba elak untuk lakukan ape yang kite tak suke dan cuba buat pe yang kite  suke. kalau die sayang kite, dia akan usahakan yang terbaik untuk hubungan itu. macam tu lah aku bila  jadi orang tengah antara dia dengan kawan baik aku bila masing2 gaduh dengan aku

2) TIDAK BERPURA-PURA
Selalunya bila kita baru kenal orang yang kita suka, mesti kalau first date tue kita macam malu-malu. Nak makan pun cover-cover. tapi tak langsung bila kita dating dengan bff kite. even 1st date, kite boleh makan pizza sampai licin.:p * i did it ok* boleh menangis, meratap sebab die dah biase tengok ugly face kite time gadoh ngan ex boyfriends dulu.ape yang die akan buat, hulurkan tisu, dan pinjamkan bahu. lepas tue balik, terus bising. " your make up kotorkan baju i oke." haha! alah, boleh basuh kan?


3) KELUAR BERSAMA
bila kita dah rapat..dan selesa..nak hangout mesti nak sama2..kira mana ada korang..ada la kawan baik korang tu...kalau dengan sama jantina dan spesis,,,its ok la kan..tapi tetap akan ada orang cakap.."kalau ada si polan tu,,mesti si polan 2 ada jugak.."...pedulik apekan? mulut orang. kite nak tutup tak cukup tangan rasenye, so ignore je. lantak la.. kan? asalkan kite tak susah kan dorang sudah.. keselesaan itu penting untuk membina sebuah hubungan. chewah! pandainye saye berhujah.. tapi betul kan??


4) MESRA
tang nie memang akan berlaku la kan..dah rapat...saling berkongsi apa yang berlaku..selalu keluar bersama, kenal hati budi..mesti makin bertambah mesra..sebab kawan baik  korang adalah manusia yang paling dekat dengan korang...selain mak bapak yang nun jauh di sana..kawan baik korang tu lebih memahami korang dari orang lain..

5) SAYANG
dah mesra semua akan timbul rasa sayang...betul kan..kalau betul sila angkat kening.....ha...kan dah terangkat 2,,haha,,,siapa yang tak sayang kawan baik ??tapi jangan keliru sayang suka dan cinta ok? tapi cinta tak mustahil pabila timbul sayang.

6) PELENGKAP
bagi aku la kan..memang apa2 yang berlaku saye akan share kan dengan kawan baik aku
susah senang sama2,,kekurangan kita..kawan baik kita leh tolong cover dengan kelebihan yang dia ada,,,so,,,kata yang paling sesuai??pelengkap jugak kawan baik kita tu kan..

7) JUJUR
bila kite berkawan baik dengan seseorang, sikap nie mesti ada. automatic. sebabnye ape? sebab kite trust die! kalau tak percaya dia dengan kite takkan berkawan baik. mulalah, semua nak diadukan kan? dari A sampai Z cerita kalau kite ada problem. Lagipun, kite takkan berpure-pure. jadi dia lebih kenal siapa kita dari yang lain.

8)TERIMA KEKURANGAN DAN MENGHARGAI KELEBIHAN
itu sudah tentu kan? haruslah terima. walaupun kawan, tapi trust me! if korang fall in love with your bff , korang akan rasa lain sangat bila korang kapel. yeah! it really sweet when a bestfriends act like couple and couple act like bestfriends. so i got two! BINGO! kelainan itulah korang patut tolerate. give and take and please.. take time .. yang penting kene jujur macam korang jujur time bff dulu.

9)PERUBAHAN
memang akan berubah bila dari kawan baik ke kekasih. of kos pada awalnya korang akan rasa, janggal. kenapa macam nie eyh! ish tak selesa lah macam nie, menyesal jugak. aku nak ngadu kat sape lagi pasni. JANGAN ! jangan fikir macam tue. fikir secara rasional. cuba faham dia, dan dia akan cuba faham awak.
lama-lama hubungan korang akan normal macam kapel yang lain, bertambah sweet lagi adelah sebabnye..
dia lagi kenal korang kan!!

10)MASA
mungkin pada awalnya korang akan rasa perubahan, lama - lama semua akan ok. dan korang akan cakap. aku sayang dia. dia faham aku, dan dia tak sama macam yang sebelum nie. kenape? sebab die dah tahu baik buruk korang, time mood korang ok atau tak. semua dalam tangan dia.So! jangan cube nak menipu atau nak pasang lain. mesti kantoi bodoh punye, ^ ^

OK! itu je yang dapat dikongsikan. last but not list...
actually, kapel dengan sape-sape pun,
 korang akan melalui kitaran yang sama, cume ini special case sebab korang tak melalui perkenalan sebagai kekasih.
i mean, tak no 1st date. sebab dah selalu date dengan dia.. haha
 -________-"
 ntahla, rase merepek sikit pulak. sorry.. GOODNIGHT!
before that! tak semua hubungan sebagai kawan baik *berlainan jantina*
akan berakhir dengan hubungan istimewa,
dan tak semua hubungan istimewa berakhir dengan perkahwinan.
QunfayaQun. buka mata, buka hati. tata!!
bye bye.
 Dah fikir betul2? Kita bukan budak2 lagi. Nak bercinta untuk have fun. NO!
Love till then.

I LOVE YOU.
aku tgh belajar mencintai orang yang cintakan aku
owuh owuh so sweet heee :p

You Might Also Like

0 komen budak comel

Like us on Facebook